- Mert évtizedeken át elhallgatták, nem tanították a
megelőző generációknak. (1945-2007)!
- Mert ez nem csupán egy történelmi tárgy, egy ötvösmunka, és
különösen nem idegenek által gúnyolt „micisapka” !
- Mert a nehéz helyzetben lévő országunk, mindenkori segítsége,
uralkodásával a hit védelmezője!
- Mert a Szent Korona a közvetítő földi és égi hatalom között!
- Mert Ő az ország legmagasabb jogi személyisége – kvázi személy
(nem egyszerűen tárgy!), a Magyarok Nagyasszonya, a Világ Győzedelmes -
Királynője koronája és egyben földi helytartója! Ha nincs is király, de a
Szent Korona jelenlétében maga Isten uralkodik.
A koronák
fajtái:
A koronák használatuk szerint lehetnek:
Házi – Országoló –
Beavató – és Halotti koronák.
Házinál -nincs megkötés, bármikor viselhető.
Országoló – Királyként meghatározott alkalmakkor viselni
kell.(pl. követek fogadása, ítélkezés, hadúrként)
Beavató - Csak koronázáskor viselhető. Beavató korona az u.n.
civilizált népeknél csak a magyaroknál van.
A koronák formájuk szerint lehetnek:
Nyitott koronák – Viselője és királysága/hercegsége felett
magasabb hatalom is van.
Zárt koronák – Általában császári koronák, vagy a szakrális
királyságok koronái akik felett az égieken kívül más hatalom nincs.
A magyar korona ábrázolása:
A magyar koronának a XV. századig hiteles ábrázolása nincs.
Érdekesség, hogy a Szűzanyát kizárólag a Magyar Szent Koronával
vagy csak fantázia koronával szabad ábrázolni.
Mit jelent
nekünk magyaroknak a Szent Korona?
- A magyar közjogi alapelv szerint a Szent Korona nem tárgy,
hanem személy: jogalany, sőt jogalkotó és minden jog forrása.(Szent István
intelmei 1015, Werbőczy Tripartitum 1514)
- A magyar államiságunk megtestesítője.
- Nagyasszonyunk országának és az égi hatalomnak Szakrális
közvetítője.
- Az államiság kezdete óta a Szent Korona szakrális ereje -halandó által felfoghatatlan módon-
irányítja, vezéreli és óvja hazánkat a megpróbáltatások, történelmi viharok és
hazaárulások sokszor jelentős véráldozatokkal járó évszázadai alatt -
napjainkig.
- Különösen fontos napjainkban, mert kipróbált jogintézményei,
kellő hittel s alázattal alternatívát és megoldást kínál a centralizált –
áldemokratikus pártokrácia ellen.
„Addig lesz Magyarország amíg van hit és addig lesz hit ameddig
van Magyarország !”
A krónikák és
legendák szerint:
II. Szilveszter pápa küldi, Asztrik bencés főpappal
(később apát) Ottó császár beleegyezésével, álmában megjelenő angyali
sugallatra a keresztény útra tért magyaroknak.( Hartvik püspök : Szent István
intelmei 1100)
II.Szilveszter a 140. pápa ( 999-1003) (A pápaság süllyedése és megújulása
időszakának (759-1059) az utolsó ciklusában vagyunk) Gerbert fr. III. Ottó
(983-1002) császár tanácsadója, tanítója, 54 évesen a Cluny apát javaslatára
lesz pápa. Rheimsi érseki iskola vezetője. Messze földön híres tanár. Elítéli a
simóniát (tisztség vásárlást), nepotizmust (atyafiság pártolást).
Álma egy megújult jobb világnak a Keresztény Birodalma.
A greznói és esztergomi érsekség alapításával elismerte a
lengyel és magyar egyházat, sőt angyali sugallatra koronát is küldött
Istvánnak.
1983-ban
vette kezdetét a korona részletes, tudományos vizsgálata, amit mérnökök,
aranyművesek, zománckép készítők és más szakemberek végeztek. Olyan emberek,
akik technikailag is el tudják készíteni ezt az ötvös remeket. Bebizonyosodott,
hogy a korona egységes méretrendszerben készült, és a bizánci képek, mivel nem
férnek bele az eredeti foglalatokba, utólak kerültek felszerelésre. A
keresztpántok nem lettek sehonnét levágva és nem kerültek másodlagos
felhasználásra, mert nincsen a végeiken vágási nyom, sőt le vannak zárva.
Tehát, azokon eredetileg is csak 8 kép szerepelt. Továbbá, azok eredetileg is
domborúak voltak és az apostolképekkel egyidősek, mivel azok tűzzománca domború
és pontosan illik a keretbe, bár utólag felcserélték őket. Tehát, nemzeti
ereklyénk, eredetileg is boltozott koronának készült, azt utólag, nem kellett
két részből egyesíteni. Megállapítást nyert, hogy
minden szerkezeti eleme (a javításokon kívül) egy időben készült egységes
ötvösmunka. Az aranyműves csoport tagja, Csomor Lajos részletekbe
menő kutatásai után megállapítja, hogy feltételezhetően, de nagy pontossággal
megállapítható, hogy valamely Kaukázus lábainál lévő ötvösműhely remeke lehet ,
mely 303 után, de 800 előtt készült. Az akadémiai kutatás még ma is igyekszik
az érveknek ellenállni, így mindenkinek a maga olvasata szerint kell megfejteni
az igazságot az ellentétes szakmai
vélemények miatt.
Egyéb
alternatívák:
1.Lehetséges, hogy II. Szilveszter pápa visszaküldi a keresztény
magyaroknak az Európába került (pl. Nagy Károly hadizsákmánya) koronájukat
amennyiben a nyugati kereszténységet támogatják. Esetleg az európai – magyar
kalandozások békeszerződésének zálogaként kapták. (Szigeti elmélet - Szigeti
István kanonok, Achen)
Az alternatíva szerint a feltehetően örményországi készítésű (
Diokleciánus császár udvarában nevelkedett III. Tiridates ideje alatt
készülhetett, hiszen az ő idejében teszi meg a kereszténységet Edessza után
másodikként államvallásnak.) Ebben az időben őseink egy része is Örményország
északi területein él. Az Aviari csatában (451) legyőzik a perzsa-avar csapatok
Örményországot és vélhetően így kerülhetett az avarokhoz a Szent Korona. –
796-ban Eric herceg vezetésével Nagy
Károly csapatai legyőzik az avarokat és 15 szekérnyi aranykincs zsákmányt
visznek Achenba , majd rövid idő múlva 800.év karácsonyán III. Leó pápa Nagy
Károlyt egy általa hozott különleges koronával császárrá koronázza. Károly a
koronát felajánlja a pápának, de halála előtt visszakéri és Jámbor Lajos fiát
is megkoronázza vele. Nemsokára bekövetkezett halálakor (814), oly gyorsan
temetik el, hogy fia nem ér oda a temetésre. Koronával a fején ülő pozícióban
temetik el Achenben. Ezt a sírt III.
Ottó (ötödmagával) nyitja fel 1000 április 28.-án és a koronát feltételezhetően
Rómába viszi……majd 1000 karácsonyakor vagy 1001 januárjában megkoronázzák Vajkot,
azaz István királyunkat.
Ha
azonban igaz Szigeti kanonok elmélete akkor ez nem egyebet jelent, mint azt
hogy a magyar Szent Korona Európa koronája is. (Ez pedig azt jelenti, hogy
Európa kizárólag a keresztényi úton haladhat Isten akaratából)
Az ókori Örmény állam
Kr.e. 189.-ben nyeri el függetlenségét (Artaseszida dinasztia) és Kr.u.428-ban
veszti el (Arsakida-dinasztia 146-428, ebből a családból származott III. Nagy
Tiridatesz, aki elsőként vette fel a keresztény vallást (286) és megtérítette
népét 301-ben. Constantinus csak 313.-ban ismerte el a kereszténységet és
325-ben tette keresztény állammá Rómát. Örményországban Világosító Szent
Gergely – pártus származású- lett az első katolikosz és neki lehetett meg az a
teológiai tudása, mint amit a Szent Korona keresztény jelképrendszere sugall a
keresztény világ számára.
(Madjar = Mad perzsául
= méd, jar = követő )
Vannak akik cáfolni igyekeznek Nagy Károly és a Karoling kor
létezését, talán más jellegű vallásuk okából, mint a kereszténység, talán
másért. Tudjuk azonban, hogy Károly szülei: Pippin és Hosszúlábu (Nagylábú)
Berta (avar királylány aki Arsakida leszármazott), így Károly anyai ágon joggal
érezhette magáénak az avar kincseket és ezzel a Szent Korona birtoklását is,
ami sokaknak nem szimpatikus a mai világrend alakítói között.
2.A fon Merseburg elmélet szerint (III. Ottó
történetírója)"coronam et benedictionem coepit", azaz, szó szerinti
fordításban: "koronát és áldást kapott" Vajk, mely nem fizikális
átadást jelent, hanem üzenet is lehetett, amelyben a pápa az angyalok által
visszaadatott koronát és a magyarok királyságát elismerte szakrális
királyságnak.
A Szent Korona
felépítése:
Részei:
- Keresztpánt,
tetején kereszttel
(kupola-égi
uralom)
- Párta
- Abroncs
(9 db csüngővel)
(földi uralom)
Fellelhető
további nézetek a Szent Koronával kapcsolatban:
- Az ötvösmunka alapján feltehetően Kaukázusi, avar műhelyben
készülhetett. ( Örmények?) (Csomor)
- A zománcképek és stílus alapján kopt egyiptomi.( Ludvig Rezső,
Vörös Győző) A farasi leletek 1971-től állnak rendelkezésre és az
elgondolkodtató elméletet Ludvig Rezső kutatásaiból ismerjük. Kibontani
hosszadalmas, de képekben érdemes megnézni és elgondolkodni rajta.
A farasi katedrálist 1970.-ben lengyel régészek tárták
fel. A templom alapkövét 707-ben tették le, és Remete Szent Pálról
nevezték el. Egészen a 13. századig működött a templom.
A farasi falfreskókon az apostolok ábrázolási módja azonos a
koronánk zománcképeinek ikonográfiájával.
Megjelenik a keresztpánt kiterített képe is.
Az egyik falfreskón teljes szépségében megjelenik az Istenszülő,
„Theotokos" feliratú Mária kép, fején egy zárt, keresztpántos koronával (a
Magyar Szent Koronával ? ), a korona tetején az egyenesen álló gömbös
kereszttel.
Egyik sem zárja ki, így leszögezhetjük, hogy a koronánk
kisázsiai eredete igen valószínűsíthető és a korai kereszténység idejére
tehető. Korában alakzata, formája vagy maga a korona ismert és a legnagyobb
szakrális hatalom jelképe.
- Érdekesek, de közvetlenül nem hozhatóak összefüggésbe a
ghadamesi oázisban talált (Líbia )téglaleletek melyek mindegyikén besütve a
Szent Koronához hasonló sziluett található. (Forrás: Rendek Róbert líbiai
tanár) Az erődítmény K.e.2500–3000-ben épült, itt nem messze találta Almássy
László a barlangrajzokat, búvárok stb.)
A keresztpánt zománcképei
( 8 db.+1 db =
9 db)
Az apostolok legtöbbje „pogány” Galileiából származott, mely
északi tája Palesztinának és lakóit a zsidók lenézték.
Középen (legfelül, földi avatatlanok számára egykor nem látható helyen) a Mindenható
és körülötte a hozzá legközelebb álló Péter, Jakab, János található. Ők
a teológiai alapok lefektetői, a Jeruzsálemi zsinat létrehozói. Jézus őket
engedte be Jarius házába, amikor feltámasztotta annak lányát és csak őket vette
maga mellé a getsemáni kertjében letartóztatása estéjén , továbbá ők voltak
közvetlenül tanúi a hegyen Jézus
megdicsőülésénél.( Pál pedig a damaszkuszi úton)
Kijelenthetjük tehát, hogy a keresztpánt felső sorában lévő apostolképek azokat ábrázolják akik közvetlenül látták Jézus megdicsőülését !
A keresztpánton lévő 7 apostol (Pál kivételével) számára jelent
meg harmadszor a tanítványok közül (3 a magyar igazság), amikor azok a galileai
tengernél Genezáret tavánál (ma Kineret tó) halásztak. (János 21)
Az alsó sorban lévő apostolok pedig azokon a területeken
térítettek ahol a honfoglaló magyarok elődei éltek.
A latin betűk a hatalom, görög betűk a bölcsesség miatt
együttesen vannak jelen ( Honorius Augustodunensist XII. sz. szerzetes
írása szerint ), mint ma is a magasabb
szintű egyházi szertartásoknál. (pl. papszentelés)
A világ különböző egyházi helyein megfigyelhető ez ma is pl.
Palermó: Montreale katedrális szentélye, wieselburgi Szent Ulrich Ottó féle
oktogonja, Cefalu székesegyház, stb.
Az
akadémiai kutatásban azt a felfogást vallották és vallják, hogy a Szent Korona
két, eredetileg össze nem tartozó részből lett utólag összeépítve. Ezt a korona
latin és görög felirataira alapozzák. Ez által szerintük, nemzeti ereklyénk,
egy latin és egy görög koronából áll. Elméletüket még Révay Péter koronaőr
(Túrócz megyei református főispán) 1613-ban írt beszámolója sem „ingatja meg”,
amikor is a korona egységes rendszeréről és az azon látható Szűz Mária képről
ír. Révay, mint koronaőr, közelről láthatta a koronát. Ma viszont az Istenanya
helyén Dukász Mihály képe van. Meg kell azonban jegyezni, hogy a koronaőr
munkájában szól bizánci császárokról és királyokról is. De nem nevezi néven
őket. A latinos műveltségű koronaőr, feltehetőleg az abroncs görög feliratú
képeit véli uralkodóknak, hol ott azok szentek és angyalok képei. Tény az is,
hogy néhány megfigyelése pontatlan, de minden valószínűség szerint az
Istenszülőt pontosan felismerte. Ha pedig igazat ír a koronaőr, márpedig miért
hazudna, akkor a bizánci uralkodók képei 1613 után kerültek a koronára. Ezzel
viszont megdől az Árpádok vagy utódaik alatti koronaegyesítés elmélete. (A
Szent Korona eredeti történelmi dokumentumai - a koronairatok, annak 1849-es
elásása során a földben elrothadtak.)
A képek kialakítása rekeszzománc.
A pánt vége forrasztott dróttal van lezárva (bordöur vonal) , ami
azt jelenti, hogy soha senki nem akart oda több apostolképet felszerelni, mint
8 db-ot. Az így készült eredetileg.
Pantokrator zománcképe
A korona tetején található a teremtő Atya Isten. Az egész
világon uralkodó Krisztus a kereszt alatt királyként, dicsőségben, trónuson
(Pantokratorként)
Két oldalán ciprusfák (életfa a magyar népművészet visszatérő
eleme, a meg nem született lelkek szoktak rajta lenni madáralakban), a nap és a
hold találhatóak. Kezében az élet könyve. Paradicsomi kép.
A Boldogasszony jelképe a hold, a férfi Istenség jele a nap és a
kettő az elválaszthatatlan egység. (a csángóknál még él az Istenanya Istenapa
kifejezés).
Mai értelemben a Szűzanya és a Fiúisten (Jézus) jelképei.
Pantokrátor / mindenható; az ikonográfiában a Mindenség urának
királyi jelvényeivel trónon ülő Teremtőt jelöli)
A kinövő kereszt is életfa motívumként tekinthető.
Ferde volt-e a kereszt?
Mint a képen egyértelműen látszik a kereszt ferdülése erős külső
behatás eredménye. Ötvös vizsgálat megállapította, hogy a korona
keresztpántjának durva sérülésekor ferdülhetett el.
A kereszt a közvetlen kapcsolat Istennel.
Ferdesége: A kereszt dőlésszöge (23.5 fok) pontosan megegyezik a
föld keringési síkjához mért föld tengelyszögnek (ekliptika), magyarul ez a
tengelyferdeség szöge. Ami érdekesebb, hogy a jelenlegi dőlt magassága azonos a
keresztpánt szélességével, ami azonos az abroncs magasságával.
A Szent Koronán még egy liliomos kereszt is volt (hátul a
Szűzanya képe felett), melyet János Zsigmond édesanyja Izabella királyné
kormányzása alatt (1540 – 1553), vélhetően 1551-ben tört a királyné le róla.
Tudjuk, hogy 1598-ban még Báthory Zsigmond tulajdonában van, de sajnos utána
nyoma veszett.
Apostolképek:
Szent János apostol
„Akit
szeret vala Jézus” (János 13.23)
A legfiatalabb apostol. Jézus kereszthalálakor az egyetlen
apostol, aki jelen van. Jakab testvére.
A konkrét felirat Jónás nevét is asszociálja, aminek megvan az
újtestamentumi alapja, hisz Szent Péter atyja Máté evangéliumában Jónás, míg
János apostol evangéliumában János. Továbbá Jónás Jézus előképe 3 napig
volt a cetben, mint Jézus a kereszten.
Palesztinában, Kisázsiában térít.
Jelképei a madarak (sas- a ragadozó madár általában a felsőbb
rendi származásra utal, a Szentlelket is jelképezi), de az evangéliumának
szárnyaló tanítását is jelentheti.
Kezében az élet könyve, melyre keze mutat.
Az egyedüli apostol, aki végül (bár megfőzik, de túléli) 100
évesen természetes halállal hal meg.
A legjobb állapotban maradt kép, mely gyakorlatilag sértetlen,
így felvetődik a kérdés, hogy talán a lehetséges út az övé?
Jézus az ő gondoskodására bízza édesanyját. Talán itt a magyar küldetés?
Szent Bertalan
A hiányzó Szent Bertalan kép helye a Fiú Isten mögött üres, ill.
az 1983-as vizsgálatnál a felirata még megvolt (Artholó). Az 1983-as
vizsgálatnál a felső sarkokban a Fülöp képhez hasonló indarészlet és a
feliratból a „Artholo” volt még látható. Szent Bertalan zománcképét, aki
szintén hitetlen volt, "bőrtelenítették" - szó szerint lenyúzták a
Koronáról. Sorsa azonos lesz a koronán, mint az életben.
India és Arménia (Örményország) igehirdetője.(Az India nevet ez
időben a görög és latin írástudók Arábia, Etiópia, Líbia, Párthus, Perzsa és
Méd országra is alkalmazták !)
Mi lehetett a képen? Jelképeihez a kés és lenyúzott bőr is
tartozik. (Cserzővargák védőszentje)
Szent Jakab
Szent Jakab apostol képe a keresztpánt hátsó részén.
A név felirata SCS IACOBVS; ahol az A betű megoldása
különlegesnek mondható.
Jézus unokatestvére (Mária testvérének Salome fia)
Szent Tamás
Szent Tamás apostol képe a keresztpánt hátsó részén, a Dukasz
kép mögött. Tamás Örményországban, a Kaukázusban, Észak Mezőpotámiában,
Szkítiában térített. Képét a Dukasz császár képének barbár felszerelésekor
két helyen átfúrták, a szegecselés átütötte a zománcképet – amint a
hagyományban olvashatjuk: Szent Tamást lándzsákkal döfette keresztül az indiai
Gundaphoros király. Tehát a zománckép
sorsa is azonos lett az apostoléval.
A képen olyan indamotívum van, mint Fülöp apostol képén.
Szent Péter
(Sanctus Petrus)
Szent Péter (szikla) apostol a korona keresztpántján , jobb
oldalt , felül.
Ő hirdeti elsőként az Igét „pogány”- paganus (faluban lakók)
között.
A pápák és halászok védőszentje.
„Te Péter vagy. Erre a sziklára építem egyházamat és a pokol
kapui nem vesznek erőt rajta”
A mennyország őrzője (a föld s menny kulcsai)
Saját kérésére fejjel lefelé feszítették keresztre.
Szent András
Szkyta (párthus, méd, perzsa stb.) térítő.
Szent András apostol a keresztpánt jobb oldalának alján.
A kép rajzai madarak (Szentlélek) és kopt keresztek
(sztavroszok)
Görögország és Skócia patrónusa
Szent Pál apostol a keresztpánt bal oldalán.
A kép felirata SCS PAVLVS; itt az L betű formája különleges,
mint a második U betűé. Ilyen típusú U betűt igen nagy számban találhatunk az
ezer előtti kódexekben (ír unciális)
Kisázsiában, Szíriában térít. A „pogányok apostola”. Összefogta
a szórványközösségeket.
(Damaszkuszi úton találkozik Jézussal és az üldözőből lesz
apostol.)
Szent Fülöp
Szkytha térítő.
Szent Fülöp apostol a keresztpánt bal oldalán található, alul.
A kereszttel űzte ki a sátánt Mars templomából (Aranylegenda
szerint)
Fejjel lefelé feszítették meg
A Fiúistentől jobbra és balra 4-4 db csökkenő méretű pártadísz.
A két magasabb háromszög alak csúcsán 1-1 db. átfúrt ceyloni zafír. Háromszög –
íves – háromszög – íves kiosztásban. A háromszög a férfi jelképe kékben a zöld.
Az ívesek a nő jelképe zöldben a kék. Csökkenő mérete miatt a családra lehet
asszociálni (Apa – anya - fiú gyermek- leány gyermek)
A legnehezebb azsúr zománc technológiával készült.
Technikai csúcs elkészíteni.
A párta folytatásában mindkét oldalon 9-9 db gyöngy van.
(Istentriász- Szentháromság) A párta két szélén eredetileg liliom volt, ami
Orseoló Péter ólompecsétjén látható. Hátul középen a Szűzanya kép felett
liliomos kereszt volt, melyet Izabella királyné letört.
A párta közepén található a földi uralkodó Fiú Isten - Krisztus
képe, az Istentől származó földi hatalom és igazságos ítélkezés jelképével.
A zománckép tetején látható „szívkő”, a törött ametiszt,
vélhetően Jézus szívét szimbolizálja. A képben a második ítélkezés és az utolsó
ítélet együttese is benne van és ezek együtt meghatározzák a magyar nemzet
küldetését is.
Az abroncs minden képe a Fiúisten felé néz. Elöl az erő hátul a
megtestesülés (az áldott Szűzanya). Bal kezében és térdén a hétpecsétes könyv
(végítélet) van. Jobb kezében ujjai között felmutatja az ostyát (kis fehér
korongot, az Oltári Szentséget), mely a saját (Jézus ) teste !
Az akadémiai kutatás, pont a Fiúisten és az Atyaisten képének
hasonlósága miatt állítja, hogy minek lenne két Jézuskép a koronán ha nem két
részből készült volna. Pedig pontosan ez az egyik, ami teljes nyugalommal
bizonyíthatóan egyszerre is jelen volt a készítés idejében a koronán, hiszen az
Atyaisten képmása mellett a Nap és a Hold jelei, míg a Fiúisten képmása mellett
– a megkülönböztetés végett – a Jézus Krisztus (IC –XC) felirat látható.
Az abroncs
zománcképei:
Feltételezések szerint és logikusan egykor talán 4 angyal + 4
mártír?
Az első képpár (bal – jobb, mindkettő a központi Jézus kép felé
néz)
Szent Mihály arkangyal az égi seregek vezére az
apokalipszisben , a sárkány (Sátán) legyőzője. Isten hírnöke, közvetíti az
Isteni hatalmat a földi uralkodónak.
„És vetteték a nagy sárkány, ama régi kígyó, aki neveztetik
ördögnek és Sátánnak ki mind az egész föld kerekségét elhiteti, vetteték a
földre…” (Jel.k.12.)
Szent Gabriel arkangyal. Szerepe
azonos Mihály arkangyaléval. Szintén közvetíti az Isteni hatalmat a földi
uralkodónak. Ő Isten hírvivője, küldöttje: „Üdvözlégy Mária….”
A második képpár:
Szent György országvédő katonaszent képe Mihály
mellett. A földi seregek vezére, a földi sárkány (Sátán) legyőzője
Kappadókiában (Örmény ország). (a vértanú halála 303)
Szent Demeter országvédő katonaszent képe Gábriel
mellett. A csatákban védik az uralkodót. Maximus császár prokonzulja, a
Krisztusi hit térítője, melyért börtönbe vetik ahol megjelenik számára egy
angyal koronával, ez világossá teszi számára a mártíromságot és a még erősebb
hit védelmét.
A harmadik képpár:
Szent Kozma orvos szent, a György kép
mellett. Feladata az uralkodó egészségének védelme. (vértanú halála 303)
Szent Damján orvos szent, Demeter képe
mellett. Feladata az uralkodó egészségének védelme. (vértanú halála 303)
Orvosi hivatásuk alatt a gyógyításért pénzt nem fogadtak el.
Utólagos
felszerelésű képek:
Kon kép:
Konstantin bizánci császár. Dukasztól balra. .(Bíborbanszületett
VII. Konstantin bizánci cs.??? [ur. 913-959] lásd. Dukasz.
Méretét tekintve nagyobb volt, mint az eredeti keret, de
levágtak belőle, hogy beférjen az eredeti kép helyére. Feliratának színe a
többségtől eltérően piros.
Geobicasz (Géza) király. Dukasztól jobbra.
„Isten világosságát elérni törekvő király.” „Geobicász a türkök
hívő királya”
Az akadémiai kutatás I. Géza királlyal azonosítja. A kérdés csak
az, hogy melyikkel, mert ha Géza fejedelem is koronázott volt akkor ő volt I
Géza, így megbukik a Dukasz-Géza koronaelmélet. Egyébként a kép egy használtabb
tárgyról kerülhetett a koronánkra, mert a többi képhez képest erősebben kopott.
Dukasz Mihály (ur. 1071-78)
„Mihály, a rómaiak Istenhívő császára dukasz” (gr)
A kép semmilyen vonatkozásban nem kötődik a korona
eszmeiségéhez. Betűi a Kon képpel együtt a többi képtől eltérően pirosak,
mérete széltében és hosszában jelentősen meghaladja az eredeti keret méreteit.
A
bizánci képek, feltételezhetően II. József alatt(1780-1790) kerülhettek rá,
amikor a császár a koronát nem használja, azonban kiviszi az országból.
Feltehetőleg a töröktől visszavett balkáni területeket kívánta volna Katalin
cárnővel együttműködve birodalmához csatolni, és az így létrejött új Római
(Szabadkőműves) Birodalom koronájának szánta volna az átalakított magyar
koronát. E szabadkőműves elképzelésnek első
uralkodójának II. Katalin cárnő unokáját szemelték ki, Konstantin
Paulovics nagyherceget, mely megmagyarázhatja a Kon kép eredetét, egy bíborban
született (császári sarj) és egy fiatal 18 év körüli uralkodó képében.
(mindkettő felirata eltérően piros)
Az
ekkori képcserére utal, hogy II. Lipót 1790-es koronázása előtt, a Rendek, hosszasan
tanácskoztak azon, hogy tényleg a magyar Szent Korona került vissza hozzájuk
Bécsből. Valami nem volt rendben a koronán. Feltehetőleg az oda nem illő
bizánci képek okozták a gondot(Persze azt tudni kell , hogy a Szent Koronánkat
ez idáig kizárólag a koronázáskor, tehát egy király életében egyszer lehetett
látni és akkor is csak távolról. Ez alól kizárólag a koronaőr volt kivétel.)
A kép helyén 1613-ban teljes bizonyossággal a Szűzanya képe
volt még látható! (Révay Péter Túrócz megye főispánja, koronaőr szerint,
aki két koronázáskor vette ki ládájából a Szent Koronát és jól megfigyelhette
azt, továbbá megerősíti a tényt, hogy református vallású létére nem állt
érdekében a Mária tisztelet miatti valótlan állítás)
Az abroncs kő
díszítményei: almandin, zafír,
zöld üveg, akvamarin
Összegezve:
Egyesek szerint valaha Krisztus keresztjének egy darabját
foglalták bele, míg mások szerint szent királyaink által vált szenté.
Meglátásom szerint, azonban egészen más miatt lehet és kell szentnek tekintenünk.
Ez az ok pedig nem más, mint annak jelképrendszere.
Koronánk méretrendszerének legkisebb eleme az 1 hüvelyk,
míg a legnagyobb a 26 hüvelyk. Az 1 az isteni tökéletesség száma. A 26 a
számmisztikában Jod-Hé-Va-He = Jehova, vagy Aleff, Adoján, Elahim avagy az
Isten száma. Tehát a korona „isteni méretezésben” készült! 26 hüvelyk az
abroncs belső körmérete, vonásban 314 (/100 = pi), mi által az király fejét,
maga az Isten övezi. Mit mondanak számunkra a korona keresztpántjai? A
vizsgálatok bebizonyították, hogy azokat a korona 1440- es sérülése miatt, 90
fokkal elforgatták a középen lévő „Krisztus” avagy Pantokrátor képpel együtt.
Vélhetően azóta ferde rajta a kereszt. A
keresztpántok: A korona
felső része az Égi Birodalmat jelöli, míg az alsó a földit. Az Istennel a
közvetlen kapcsolatot és az égi hatalmat a korona tetején lévő kereszt
biztosítja és közvetíti az uralkodó számára. Az Atya köldökéből kinövő kereszt,
egyben életfa motívum is. A négy keresztpánt a bibliai négy folyót jelenti,
melynek közepén trónol a Teremtő Atya Isten, kezében az Élet Könyvével. Ez
pedig magának a Paradicsomnak a képe. A keresztpánt képei eredeti sorrendben
D-ről észak felé haladva: Tamás, Jakab, Pantokrátor, János és Bertalan, és Ny –
Kelet-i irányban Fülöp, Pál, megint a Pantokrátor, mint központi kép, Péter és
András. Az Atyához közeli 4 apostol az, aki különösen tanúja volt Jézus
megdicsőülésének. Péter, János és Jakab látta a színeváltozást, míg Pál a
damaszkuszi úton találkozik a Feltámadottal. A keresztpánt 8 apostola a „Hiszek
egy Istenben..” kezdetű Apostoli Hitvallás, Fiúra és Atyára vonatkozó egy-egy
sorát jeleníti meg szimbolikusan. És csak ez a 8 apostolkép így együtt jelenti
az Apostoli Hitvallást! Ugyanez a nyolc van jelen a Genezáreti tónál lévő
halászaton (János 21.)
A keresztpántokon 72 gyöngy található, ami a 72
tanítványt rejti magában (mellesleg a magyar vármegyék együttese, a Kárpát
medencén kívüli területekkel együtt). Az ugyanitt fellelhető 64 kő, ami 8x8 a
Nyolc Boldogságot rejti magában(mellesleg 64 vármegyénk volt a Kárpátokon
belül). Egyben a 8 a mindenek felett uralkodó császárnak is a száma. Ezt a
szimbolikát elvben csak császár viselhetné, király nem, kivéve, ha egyenrangú a
császárral. Ez esetben azonban hatalma nem eredhet császártól, csak az Istentől.
De a császári szimbólum azt is jelenti, hogy hatalma a pápától sem ered, mert
ekkor a pápa ura maga a császár! Fülöp és András a szkíták megtérítője, míg
Bertalan és Tamás Kis-Ázsiában és a Kaukázusban térített. Ezek pedig a
magyarság ősi hagyományaira és területeire utalnak. János és András mellett egyesek a Turul
madarat vélik felfedezni, de lehet, hogy itt a madár a Szent Lelket jelképezi. Az abroncs eredeti képei az óramutató
járása szerint a Jézus képtől kiindulva: Mihály arkangyal, Szent György és
Kozma, Raffael arkangyal a mai Géza kép helyén (feltehetően), Szűz Mária a mai
Dukasz Mihàly kép helyén (1613-ig biztosan), Uriel arkangyal a mai
Konstantin kép helyén, Szent Domján és Demeter, végül Gabriel arkangyal. Tehát
4 angyal és 4 mártír, továbbá a Fiú Isten és az Istenszülő. Szent György és
Demeter katona védőszentek, míg Szent Kozma és Damján orvosok. Feladatuk a
királyt védeni a csatákban, valamint óvni az egészségét. Az arkangyalok Isten
hírnökei és az isteni hatalom közvetítői. Nem véletlen, hogy a magyar király
Isten kegyelméből való, apostoli király.
Szent Mihály az égi, míg György a földi sárkányt, avagy a Sátánt győzi
le. Ez az örömhírnek és a végítéletnek a szimbóluma így együtt. Jézus képe felett
az ametiszt 1849-ig szív alakú. Ez Jézus Szent Szívét jelöli, de egyben a
tökéletesség jele is. Mária képe felett 1551-ig egy liliomos kereszt volt, amit
fia, Szapolyai János Zsigmond erdélyi fejedelem számára Izabella királynő tört
le, hogy az fiát emlékeztesse királyi születésére. A liliom a szüzesség jele. A
liliom és a kereszt együtt Jézus és Mária együttes jelenléte, mikor a
Szentlélektől fogant az Istenfiú. Így ez egyben a Szentháromság jele is. Jézus,
a Pantokrátor és a liliomos keresztben rejtőző Lélek, egy ívben borul rá a
király fejére. Krisztusban pedig egyesül a király, a pap és a próféta hatalma.
És ez jellemző a magyar király hatalmára is. Lásd például szent királyaink
isteni eredetű álmait. Az abroncsról eredetileg 5 csüngő lógott le. Ez Krisztus
5 szent sebének és egyben a hatalomnak a jelképe. De az 5. szentségre, a
Feloldozás és Bűnbánat Szentségére is utal. Az uralkodó, ez által egyben főpap
is. De utal Krisztus Melkizedek rendje szerinti főpapságára is. Ezek a csüngők
csengésükkel voltak hivatottak az urakodót figyelmeztetni az isteni és emberi
igazság meghallására. A csüngő 3 ágú levélmotívumban végződtek, amiben a Szent
Háromság tűnik elő. Az abroncson 18 gyöngy látható, ami 9+9. Ez pedig megint az
Istentriászt, a Szentháromságot fejezi ki. A párta 9 csúcsú transzuid dísszel rendelkezik, mely az
ötvösművészet csúcsa – ide számoljàk az abroncs Jézus képét is -, az
isteni hármasságnak, magának a tökéletességnek és az elpusztíthatatlan erőnek
és energiának a jelképe. A háromszög alakúak
a férfi a kerekítettek a női jelképet testesítik meg. A párta 12 hüvelyk
hosszú, amiben a 12 apostolt fedezhetjük fel. A pártát 9 kő zárja le, amelyeken
piros-fehér-zöld színű virágok voltak. Ezekből mára csak 1 maradt meg. A piros
a császár színe, de ez esetben az uralkodó Istené, a zöld a remény színe, míg a
fehér az egyszerűség, ártatlanság és béke, valamint a lelki tisztaság jelképe.
A három együtt az Isten eljövetelébe vetett reményt fejezi ki. A koronán két
sorban 312 gyöngy található + kettő a díszeken , ez pontosan 314.(/100=pi)Ez
pedig 26 tucat gyöngy, ami a Teremtő Isten szent számát rejti magában.
A
Magyar Szent Koronán Nazianzoszi Szent Gergely 370-ben kifejtett Szentháromság
tana tükröződik vissza, amit 381-ben a Konstantinápolyi Zsinat szentesített. A
Szentek fején lévő dudor a bölcsességet jelöli, míg a korona latin betűi a
hatalmat, a görög betűi pedig bölcsességet jelölik. A kétféle írásmód a
korabeli vallási tárgyakon igen gyakori jelenség, mindig az előbbieket jelenti.
A Magyar Szent Korona magában foglalja a keresztény hitvallást, az örömhírt és
a végítéletet, a hit védelmét és tanítását. Zárt korona lévén pedig, mindez
körülveszi az uralkodó fejét, és átadja annak saját hatalmát. Nem véletlen,
hogy hazánkban a korona titokzatos teste és nem a koronás király uralkodik. A
király csak megtestesíti a korona testét és végrehajtja annak jogait. Fentiek
alapján megállapítható, hogy a korona készítésének idejében messzemenőkig a
legnagyobb tudással rendelkező újtestamentumi keresztény ikonográf. (Készítője
a legnagyobb hatalommal és tudással rendelkezett a földön, mert Isten
irányította a kezét. Ez valójában megfigyelhető a másolatok készítőinél is
elmondásuk alapján)
A korona, mint jelképrendszer a Szentháromság legtökéletesebb
ábrázolása, keresztény jelkép, eredendően szakrális, tehát szent.
A Szent Koronát 1038 augusztus 15.-én a Szűzanyának felajánlotta
Szent István és ezzel az egykori Boldogasszony imádó magyarokat és hazánkat is,
összetartozásuk jeleként Mária segítő kezébe tette, jelezve a világ
keresztényeinek az összetartozást. Ezért a keresztény világban mindenütt
elismerve hazánkat Mária országaként, a Szűzanyát Magyarország
királynőjeként ismerik el. (Regnum Marianum) A magyar Szent Korona, mely az
Isteni égi hatalom és a szakrális földi hatalom közötti képviselő, nevezhetjük
Szűz Mária királynő koronájának is. Tehát a Magyar Szent Korona a Szűzanya
földi régense, megbízott képviselője is.
A
korona fő és érdekes paraméterei
A Szent Korona súlya: 2056 gr. Az abroncs magassága 2 hüvelyk,
külső kerülete 26 hüvelyk, a középső pártaelem magassága 2 hüvelyk, kupola
magassága 5 hüvelyk. A készítés alapja az aranymetszés szabálya, melyben a
Fibonacci számsor testesül meg.
A korona mértékrendszerének legkisebb eleme az 1 hüvelyk(a
trónus mérete a mindenható képen), míg a legnagyobb a 26 hüvelyk(a
koronaabroncs külső átmérője). 1 az Isten- Isteni tökéletesség, 26 a
számmisztikában a Jod - Hé - Va - He = Jehova , az Isten száma. 26 hüvelyk az
abroncs külső mérete(hüvelyk 25.4-5 mm), vonásban 314. a fejre illesztett
koronánál a király fejét az Isten övezi (ezért nem vicc!!!)
A korona Isteni méretezésben készült!
Keresztpánt 72 gyöngye – 72 tanítványt jeleníti meg, de érdekes,
hogy Magyarországnak ennyi vármegyéje volt a társult országokkal együtt.
A 64 vércsepp alakú kő 8x8 boldogság
A 8 egyébként a mindenek felett uralkodó császár száma.(a magyar
király egyenlő volt a császárral, mert hatalmát közvetlenül Istentől kapta), de
érdekes, hogy pont 64 vármegyénk volt a társult országok nélkül.
A jelenlegi 19 zománckép is érdekes, ha a megyéink jelenlegi
számát vizsgáljuk meg, bár ez már igazságtalan Mátyás (Róth) „uralkodására”
tehető.
Az alsó sorban 156 gyöngy, a felsőben 146 db található. A felső
sorból kutatók szerint a Dukasz kép felszerelése miatt 10 db eltávolításra
került. Ha ezt összeadjuk az 312 és
hozzáadjuk a koronán lévő képeken lévő további két gyöngyöt akkor megint 314 et
kapunk a koronán immár másodszor is. A 314/100 = 3.14 a közismert pi szám.
(Szerintem a gyöngyök eredeti száma 153–153 volt mint a
Krisztusi halászatok halainak száma és a teljes rózsafüzér, így szerintem a
Dukasz kép felszerelésekor 7 gyöngyöt vettek ki melyből három alulra került)
Csüngők
Vélhetően eredetileg 5 csüngő volt, mely Krisztus 5 szent sebére
figyelmeztet. Csengésük figyelmeztet az emberi és Isteni igazság meghallására.
Végeiken 3 ágú levélmotívum a szentháromságra utal
A
készítési ideje alapján egyértelműen. A Nagyharsányban talált 40 db Szent
István királyunk koronázási pénzén lévő zárt (!!!) korona alapján is. Továbbá
az 1031-ben készült koronázási paláston Szent Bertalan fején lévő zárt,
kereszttel ellátott korona alapján is. (Ezt a szocializmus alatt a 70-es
években restaurálásra vitték és ekkor eltűnt a palástról!!!?)
A Dukász kép amely kizárná a
korona Istváni idejét azonban silány módon és a korona míves készítéséhez
méltatlan szegecseléssel, gyakorlatilag kontár módon került felerősítésre a
kisebb képkeretre durva módon átütve Tamás zománcképét (Pont úgy, mint
halálakor)
Egész egység,
vagy több részből összeillesztett korona?
Szent István első pénze.(nagyharsányi lelet 1968)
A felirat jelentése királyi állam (Regia Civitas). Az első
oldalán Krisztus kezében a Turul nemzetség zászlója, az Árpádsávos zászló.
Az érme másik oldalán boltozatos korona, közepén a Krisztust
jelképező kereszttel.
Összegezve:
1. Az érmén a Magyar Szent Korona leegyszerűsített képe van.
2. A Szent Korona már István koronázásakor is a Magyar Államot
jelképezte.
3. Az aranyműves vizsgálat alapján egységes ötvösmunka. (Cs.L.)
Miért Szent a
korona és miért szakrális királyság Magyarország?
Ø Azért, mert
népünk, mint közösség, a közösség legfőbb szimbólumát az államot jelképező
Szent Koronát – a benne rejlő főhatalommal együtt Krisztus anyjának a
Boldogasszonynak ajánlotta fel, melyet Ő elfogadott.
Ø Nemzetünk
viharos évszázadokon keresztül a mai napig is hazáját -fentiek miatt- Mária
Országa-ként, Krisztus édesanyját Nagyasszonyaként nevezi és fogadja el. Ez a
Regnum Marianum.
Ø Isten a
kiválasztott személyeket látja el szeretete jótéteményeivel, az élettelen
dolgokat pedig különös oltalmába veheti. Ezt mondjuk megszentelésnek.
(Consecratio)
Ø A szentelmény
Isten céljainak szolgálatában áll, annak maradéktalan hordozója lesz. A
felajánlástól napjainkig (égi szerződést földi halandó nem bonthat meg) a
magyarság Isten égi királyságának földi védelmezője.
Ø Ahogy a Szent
Korona fizikailag két fő részre bontható (abroncs, pártával és keresztpánt a
kereszttel) úgy eszmei tartalma is két részre oszlik. A felső rész, a
keresztpánt Isten mennyei birodalmának szimbóluma. Az alsó rész, az abroncs
Isten földi országát jelképezi. Így a mindenkori felkent, Szent Koronával
rituálisan megkoronázott magyarországi uralkodó apostoli szakrális király, a
keresztény hit védelmezője
v Kapocs Isten
és a mindenkori magyar uralkodó között, így hatalomközvetítő, jogintézmény,
jogi személy, jogforrás és a Kárpát medence földterületének és méhe kincseinek
mindenkori tulajdonosa.
v Nemzeti szent
ereklye, keresztény misztika és az egész világ kereszténységének legfontosabb
újtestamentumi jelképe.
v A fizikai
testen kívül szellemi testtel is rendelkezik, mely hatalmának erejében és a
Szent Korona országának tagjai szívében, szeretetében, vagy félelmében
mutatkozik meg.
v A Szent Korona
Készítési paraméterei a kozmosz adataival rendelkeznek és készítési korát
messze meghaladó tudást őriz magában
v A Szent Korona
tudatos megcsonkítása, átalakítása is mindig misztikus jelenséget hordoz. (Aki
bántotta vagy felelőtlenül kezelte nehézségekbe, problémákba ütközött,
számmisztikailag érdekes egység)
A Szent Korona
tan lényege:
Ø A Szent Korona
Tan az alkotmányos magyar államélet alapja, ahol az államhatalom a
nemzettől ered, mely azt a Szent Koronával való megkoronázás útján osztja
meg a királlyal. (A hatalommegosztás szellemi alapja) Werbőczy
Ø A magyar Szent
Koronáé a főhatalom, vagyis a mindenkori király és a tagok (nemzet)
felett áll
(caput sacrae
Regni coronae )
Ø A Szent Korona
maga az egész állam és a társadalom is, a társadalom tagjai a Magyar Szent
Korona tagjai. Ide tartozik az államalkotó nemzetek minden tagja -bárhol él
a világon- (membra Sacrae Regni coronae)
Ø Az állam feje és
a nemzet együttesen képezik a Szent Korona – a Pátria,- az ország egész
testét (totum corpus Sacrae Regni Coronae)
Ø A magyar Szent
Korona a legfőbb tulajdonos, beleértve az ország egész területét (Kárpát
medence), az uralkodót és az ország egész vagyonát.
Ø Az ország egész
területe (Kárpát medence) a Szent Korona tagja
Ø A Magyar Szent
Korona hatalma közakaratból ruháztatott át, ezért minden jog forrása a Szent
Korona.
Ø Ezért ezen a jogi
helyzeten a földi hatalmak nem változtathatnak. A Szentkorona-eszme Szent
István tudatos politikai és államjogi alkotása. Társadalmi szerződés, melyben erkölcs
és jog nem válhat el.
Ø A Szent Korona
Tan hatálytalaníthatatlan, jogaiban nem csorbítható, mert törvénysértés jogot
nem alapít.
v Kiterjeszteni,
megóvni, elfogadtatni és becsülettel élni a keresztény hitet. (Isten ereje:
Dávid. Istenre (az igazságra) emelt karddal sújtva hallhatatlanná válunk.)
v Elősegíteni a
nem keresztények megtérését.
v Helyreállítani
és megóvni a megyerendszert.
v Magyar Szent
Korona ezeréves birtokviszonyrendszerét visszaállítani: - azaz a csalással,
1000 éves alkotmányunk megsértésével szerzett vagyonokat a Korona javára
bekebelezni.
v Az ország
belpolitikáját a Szent Koronához való hűség alapján újrarendezni.
v A centrális
törekvésű áldemokratikus pártokráciát megszüntetve új nemzedékünknek
helyreállítani történelmi alkotmányunkat és felemelni az ország élére újra
Őfelségét a Szent Koronánkat az utolsó történelmi állapot szerint, majd
megkezdeni a jogharmonizálást a korszerű, életszerű állapotokhoz igazítva.
v Ha a történeti
alkotmányunk helyreállításának kötelezettségét
a regnáló hatalom nem hajtja végre, úgy tudatosítani kell minden
Szentkorona tagban, hogy törvénysértés jogot nem alapít, tehát a Szent Korona
országának minden tagja joga és kifejezett kötelessége ellentmondani és ha kell
ellenállni, ha a magyar érdekek, a Szent Korona, a Szent Korona területe és a
Szent Korona keresztény eszmeisége veszélyben van és a magyar érdekek
sérülnének. Ma alkotmányjogi , politikai válság van. Fogynak a keresztény
nemzetek, ezért visszatérés szükséges a szakrális hagyományokhoz (nálunk ezt
csak fel kell éleszteni, mert jelen vannak még). A Szent Korona megvalósítja a
nemzeti egységet. Azt szokták mondani: Igen, de nincs vezér! Ne essünk
kétségbe, mert van vezér: Magyarországot fennállása óta közvetlenül Isten
vezérli!
v Hazánkban ma
nem bal és jobboldal áll egymással szemben, hanem a magyar érdekek állnak
szemben az idegen érdekekkel, ill. azok hazaáruló kiszolgálóival.
Mit jelenthet Európának
Magyarország feltámadása ?
1920-ban
keresztre feszítették a hit országát az akkor már pénztőke által irányított
nagyhatalmak. Pontosan annyi részre szakították szét, mint ahány sebet
ejtettek a Megváltó testén. A misztérium
játék következő állomása azonban a feltámadás, csak előbb meg kell halni. A magyar
nemzetbe kódolt kötelességtudat a kegyelmes nép utolsó pillanatában fog
kibontakozni, melyet az erkölcseitől, szavától és akaratától megfosztott Európa
szellemi vezetői várnak. A becstelenség és értéktelen hedonista élet
automatikusan szüli a vágyat a jóra a vallás és hit helyreállítására, mely
hazánkban még jelen van és erősödik. Mária országa lassan készen áll – ugyan
még kell egy kis teher ránk – megmutatni újra a világnak, hogy ahol Isten
kezében a hatalom, ott földi erőnek esélye nincs. Európa pedig csak akkor lesz
Unió, ha visszaemeli alapelvei közé a létrehozásakor egyértelműen elgondolt
keresztény alapokat. Ha ezt megteszi Európa akkor a helyreállított Magyar
Királyság (Királlyal, Kormányzóval, vagy akár miniszterelnökkel, de a hazáért
munkálkodva és a Koronáért ) gyöngyszeme lesz és a világ újra kiemelkedhet a
mocsokból. Ha a Szent Korona kapu a földi és égi királyság között akkor ez a
kapu még mindig nyitva áll és kínál egy lehetőséget a jóakaratú embereknek.
v.lg Mireisz Tibor
Források:
Dr.
Molnárfi Tibor: A szent Korona, A Szent Korona Misztériuma
Csomor
Lajos: Őfelsége a Szent Korona
Kocsis
István: A Szent Korona misztériuma, A szakrális fejedelem
Dr.
Timon Ákos: A Szent Korona elmélete
Werbőczy
István: Hármaskönyv
Zétényi
Zsolt: A Szentkorona eszme mai értelme
Endrey
Antal: Az ország koronája
v.
Rihmer Aurél: A magyar Szent Korona jelképrendszere (előadás)
dr.
Bakos Batu: Magyar küldetés (előadás)
Mireisz
Tibor: A Szent Korona keresztény ikonográfiája (előadás)